Країна походження товарів. Сертифікати походження

Сучасний розвиток світового виробництва і торгівлі актуалізує проблему розробки чітких правил визначення походження товару, тобто з’ясування країни або регіонального інтеграційного угруповання, в яких товари були вироблені. Це обумовлено тим, що стрімкі технологічні зміни, які відбуваються в сферах інформаційних технологій, телекомунікацій, транспортної інфраструктури дають можливість виробникам кінцевої продукції залучати ресурси з найвіддаленіших країн, де є більш кваліфікована або дешева робоча сила, унікальні або дешевші сировина, матеріали і комплектуючі. Дійсно, на сьогодні майже вся продукція, що пропонується на світовому ринку, вироблена не в одній країні. Інтенсифікація використання ресурсів світового ринку для національного виробництва, а також інтернаціоналізація логістичних схем призводять до можливості обходження тарифних і інших бар’єрів у торгівлі, що застосовуються урядами до товарів, що імпортуються в країну. Таким чином, лібералізація обміну продукцією, сировиною та комплектуючими між країнами ускладнює процедури визначення походження товарів, а також застосування широкого кола інструментів торгової політики щодо інших країн. Саме ці чинники обумовили необхідність розробки та використання міжнародних правил визначення походження товару.

Важливість правил визначення походження товару як для України, так і для її торгівельних партнерів пов’язана з необхідністю державного регулювання стану внутрішнього ринку, зовнішньої торгівлі та реалізації торгової політики країни в цілому. В торговій політиці багатьох країн проводяться заходи, застосування яких потребує чіткого визначення країни походження. Згідно правил СОТ до таких заходів національних урядів належать:

  • компенсаційні та антидемпінгові мита;
  • надзвичайні заходи захисту від імпорту;
  • кількісні обмеження, в тому числі тарифні квоти;
  • контроль правильності застосування марок або етикеток, що вказують на країну походження;
  • розв’язання торговельних суперечок через відповідний механізм СОТ.
В тому випадку, коли країна є членом преференційної торговельної угоди, її уряд має бути впевнений в тому, що преференційні або нульові ставки мита застосовуються до країн, на які дійсно поширені узгоджені преференції. Для цього вимагається підтвердження того, що імпортовані товари були повністю або суттєво трансформовані в країні, що входить до преференційного угруповання.

Ні для кого не є секретом, наскільки є важливим документальне доведення тих чи інших показників, які є визначальними для отримання тих чи інших пільг та преференцій, що надаються як Україною, так і іншими країнами при сплаті національних митних платежів. Наші працівники допоможуть Вам розібратися у сучасному різноманітті пільг та преференцій відповідно до різних міждержавних Угод та, відповідно, абсолютно законно скористатись правом зменшити суми митних платежів при імпорті товарів та вигідніше продати Вашу продукцію на експорт.

Ми допоможемо Вам провести попередній аналіз критеріїв достатньої переробки в частині визначення країни походження товарів та отримати необхідні документи для підтвердження країни походження:

  • Сертифікат про походження товарів форми СТ-1 для експорту до країн СНД
  • Сертифікат з перевезення товарів з України за формою «EUR.1»
  • Сертифікат про походження товарів форми "А" в рамках Генеральної системи преференцій (країни ЄС, Японія, Туреччина).

Звертайтеся і ми гарантовано допоможено досягти бажаного результату!